Närmare 2 timmars promenad och en hel del funderingar..

Jag vet inte vad som är roligast att läsa; hur min dag, helg, vecka, kväll etc sett ut eller hur lustigt jag ibland tänker... För jag skriver ju mer hur jag tänker än vad jag gör. Bilder är jag skitdålig på men när jag har fått min julklapp så kommer jag skärpa mig, det är inget löfte men jag ska försöka :)

Mjoo, i min ensamhet så blir det mkt tankar och funderingar..
Jag kom fram till ett par saker..

Bland annat att insidan faktiskt ÄR det viktigaste..
Det kan låta som en klyscha, men det är verkligen så, innan har jag tyckt att det stämmer lika mkt som det är skitsnack men jag har börjat tänka annorlunda.. (HJÄLP, börjar jag bli vuxen?) Under turen i skogen så radade jag upp ett par killar i huvudet och då kände jag verkligen att utsidan är noll, inte helt oviktigt egentligen men om en person bara är snygg så är han ju verkligen inget att ha. Träffar jag en kille som är sjukt charmig och som tar mig med storm, så faller jag oavsett..
Slutsatsen: Guys, det räcker inte att bara vara snygga..

Fast ett exempel som jag inte gillar är när man ser en mindre snygg kille och mamma alltid ska envisas om att "han är säkert jättesnäll" Jaa, sure han kanske är det men ska jag intressera mig för honom för att han SÄKERT är jättesnäll? Oddsen är väl samma för att en helt okänd snygg kille ska vara snäll? Eller?
Sen tkr jag inte att egentligen någon människa är ful, men endel sticker ut och endel är mindre snygga, that's it.
Men samtidigt så är det ju hur många som helst som tkr att dem utseenden som jag inte dras till, är helt perfekta.
Smaken är ju trots allt som baken, delad!!

Men nu kan ni tycka att jag har dubbelmoral kanske? Men även om man säger att utsidan egentligen inte spelar så stor roll, så vet man ju vad man tkr är snyggt, fult, osv.. SÅ, missförstå mig rätt..
Nog om det.

En annan fundering var på hur jag faktiskt är, som person, en negativ grej då, (det gillar ni va? :D)
Det är att jag allt för ofta pratar innan jag tänker... Slänger ur mig "meen, så jävla störd du är" "jag hatar fan dig" osv... Det är ju sådant som jag säger ibland, men absolut inte menar... Att jag kom in på dem funderingarna var för att jag igår sa en sån grej till Ricky, en kille på jobbet.. Han skulle ringa ett samtal och jag gav honom nret, så hade han missat en 8.. han bara "men varför svarar dom inte på nret ........., jag bara "men din jävla idiot du har missat en 8:an"... alltså jag har träffat karln 2 ggr förut? jag kan ju inte kalla honom idiot? han bara "men du behöver väl inte bli så arg för det?" Men jag blir ju inte arg, utan det slinker bara ut, i farten.. :/ som tur är så är han en sån person som absolut inte tar åt sig av sådant, så sen skrattade vi åt det och ja, jag bad om ursäkt, typ tre ggr. but still, dumt av mig ju!? Ska jag kanske varna alla att "ibland säger jag dumma saker, ta inte åt er" ?? Eller? Filip dock, killen jag sitter bredvid han skreeek ut "FYFAN VAD JAG GILLAR DIG REDAN!!!!" så endel uppskattar mina kommentarer, andra inte... Jag ska försöka bättra mig! :P



I've gotta feeling!
Nu blir det att ladda med lite partymusik :) Senare kommer Tora och hämtar mig så ska vi hem till henne och göra pepparkakshus, wish me luck! Sen styr kosan söderut, ska träffa Anki och som jag har längtat! :)

Ha en suuperbra lördag mina vänner, och ovänner (?) Det var också en fundering förresten... Jag tror att det är fler av mina läsare som ogillar mig, än som gillar mig. haha, självförtroendet på topp? Nej men jag vet hur tjejer funkar.

Tack för meeeeej, hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0