Häär kommer det!

Lite kort om helgen, antar att fisen och simon också kommer dra en sammanfattning.

Vi möttes upp på bankenparkeringen, jag, Lisa, Simon, Oskar, Oskar, Johanna, Rosa, Mathias och Fabbe, vi packade in oss i bilarna och drog uppåt, 7 timmar och 15 minuter senare är vi framme, i stöten! :D (ett tillägg: ngnstans efter norrköping säger oskar; "jag tror att vi kommer vara framme kvart i tolv" vi är framme vid "repan" (receptionen för dem som inte var med på den, vilket inte jag var första gången dem sa det) EXAKT 23.45, rätt grymt gissning!) Solhem var vårt place, vi drog dit och kastade oss in i stugan och bara det var ren njutning! vilken stuga! vi valde rum satt oss i ett LITET rum på övervåningen (vet ngn varför vi inte satte oss i det stoora öppna vardagsrummet?) och knäckte varsin och pratade skit som satan.. Vi blev trötta, bäddade sängarna och kröp ner! Jag, Lisa och Simon i samma rum :)

Fredag runt kl 9 knackade Oskar på och sa att frukosten var serverad.. Så vi käkade och vid kl 11 var det volleybollturnering, grabbarna skulle självklart delta och de blev 2:a :D runt 14 stod lunch på schemat och sen afterski, grymt mkt folk, vissa fullare än andra *host kniven* ;) och galet bra stämning, sen knallade lisa och jag hem och fyllde jaccuzin! SKÖNT! :) Fabbe joina också, han ville inte hoppa i till oss men höll sällskap :P Sen drog vi vidare till duschen och när vi var i bara handduk dyker gästerna upp, Lina, Anna, Karin och Carl-Johan, klockan går fort och helt plötsligt står taxin utanför.. Jag drogs med en sjujäääkla huvudvärk hela dagen och kvällen men trots det så hade vi kul, riktigt kul, men det var nästintill för mkt folk, iaf där livebandet spelade. Partypatrullen. :)
"Världens är bra liten": på väg hem över soltorget, vilket inte var världens bästa idé med 12 cm klack! Då dyker Norrtälje-Andreas upp! Jag ber honom lysa med sin "ficklampa" (mobil) bakåt istället så att jag kan se, varpå han stannar och drar tag i min arm och leder mig... :P Vi frågar vart han kommer ifrån och han frågar vart vi kommer ifrån, "östergötland" "ahaaa, jag gjorde lumpen med en kille från veeeejka" "HAHA, VI ÄR FRÅN VIKA!!" "vad heter han????" "Oskar... Oskar Engdahl" "ahaaröö, följ med till stugan då så kan du få hälsa pån!" haha rätt kul! Sen var det kramkalas! :D Jag blev sugen på pannkakor och Oskar nr 2 ville hjälpa till! han börjar sig med mjölk, sen oboj, vitlöksdressing och tillsist ägg, HELA ägg, han knäcker dem inte.... sen ska han ta stekpannan från bänken och ställa på spisen, varav den drar i backen och går sönder. Då tyckte inte Johanna att det var så kul att Oskar lagade pannkakor längre... Så det var bara att gå och lägga sig hungrig. :D

Trötta som få på lördagmorgonen och jag låg kvar längst ;D Frulle och myys tills det var dags för lunch, sen afterski, snöstorm och goda cider!
Hem igen och göra sig snygg för ännu en galen kväll, med Fina Lina och annis.
Brudarna ramlade in vid 8 snåret och då var det middag och påfyllning av dricka... Sen skitsnack och en mkt trevlig förfest!
Taxin kommer tidigare än vi väntat och det var bara att hälla i sig sista glarret.
Utekvällen var klockren!! Lina kommer med drinkbiljetter och vi beställer in ngt av det godaste jag druckit, men satan vilken halsbränna efter 2, eller var det 3? inom loppet av inte sådär jättemånga minuter.. När vi skulle knalla hemåt träffar vi på ngr gooa grabbar, som går med oss hem, de var tydligen våra grannar... :P De hänkade på efterfest och när vi kommer hem så står Fabbe och hiphoparn Oskar och dansar HELT galet! Vanilla ice gick på repeat 16 ggr och dansen var i princip likadan varje gång, men det var lika kul VARJE gång.

Fabbe drog sig uppåt sängen och deckade även denna natt med telefonen i örat. Oskar, jag, Lisa och Jeppa stannar uppe, och skrattar så mkt som vi aldrig tidigare gjort. Tillslut skrek vi allihopa "SLUTAAAAA JAG DÖÖÖÖÖÖÖR JAG FÅR SÅ JÄVLA ONT I MAGEN OCH KÄKARNA!!!" "Oskar skriker "jag har aldrig skrattat såhär mkt" haha jag skrattar bara jag tänker på det! Det allra roligaste var när Jeppa skulle härma östgötska, (han var från gotland men bodde i sthlm) "Vaa gööör du? vaa gör, vaa gör DUU? Skämtar du mää maaaaaj, ALLII?" Varpå jag försökte 17 ggr att förklara för Jeppa att "VI SÄGER INTE ALLI!!" men det gick inte riktigt fram....... hahah! Natten blev lång, efter 5 ngn gång kröp vi ner och vid kl 9 knackade johanna på dörren "vi måste städa stugan nu" jag var sådär lagom pigg då....
Födelsedagsnatten, bästa jag kunde tänka mig, födelsedagen, kunde varit aningen bättre. Åkte kl 13 och var hemma vid 21. DÖDDÖDÖDÖD. Men vilken sjujääkla resa! tusen saker till hände, men nu är jag såå tom i huvudet, måste bara sova.

Ngr saker till bara:
- jag fick vääärldens nickokick av all snus.
- "Saaru askåt?"
- hade inte träffat min Lina på 4,5 mån, så gladgladglad! Lina du är bäst och sötast!
- jag vet vem jag inte ska åka till stöten med nästa år.


Kanske ska förklara "saru askåt" Vi skulle upp till afterskin, jag hade uppsatt hår och brills på, frågade Lisa "ska jag släppa ner håret och ta mössa?" "nee absolut inte, du är skitsnygg!!" "Är det säkert?" "Ja, jag blir ju fan avundssjuk" "Saru askåt?" Haha! Sen var det raggningsrepliken för kvällen.... "saru askåt?" huumor!

Det blev inte så kort det här....
Simon slänger upp bilder på fejjan!

PUSS på er som var med! Vilken resa!


Kommentarer
Postat av: lis.

åh, jag ler med hela ansiktet och skrattar så tårarna rinner - vilken sjujäkla resa! :) jag vill göra om tusen gånger! <3

2010-04-19 @ 20:50:48
URL: http://lenper.blogg.se/
Postat av: simp

klart att det var roliga bilresan i er bil! :D tack för en sjukt bra helg. och du, jag vet också vem jag absolut inte ska åka till stöten med igen! inte ngn annanstans heller för den delen! ;) haha. <3

2010-04-20 @ 18:47:01
URL: http://varaivarberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

:) <3

2010-04-21 @ 18:41:38
URL: http://varaivarberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0