Lite hjälp, tack!

Det känns vissa dagar som att jag lever i en fantasivärld, de är dem dagarna då jag väljer att helt ignorera allt som händer runt omkring mig och i mitt huvude. Sen kommer de dagar, t.ex. som idag då jag av någon dum jävla anledning vaknar upp och låter allt rasa över mig, rätt rejält.
Fast jag kan ju inte påstå att det slumpmässigt blev idag, utan det finns ju faktiskt en bidragande orsak, en ganska stor sådan också.
Just nu står jag i ett vägskäl, det finns en stig och två vägar, de båda vägarna har både positiva och negativa egenskaper och jag har väldigt svårt att avgöra vilken som faktiskt är bäst och kommer att göra bäst för mig, både fysiskt och psykiskt och vilken som kommer kännas helt rätt, i efterhand... Stigen är nästintill obefintlig, men den finns där och ännu mera nu när jag känner sveket, att det är en vän gör ju bara att det gör ännu ondare.
Jag skulle önska att någon tomte kom till mig och sa detta är rätt eller kanske ännu hellre detta är fel för av någon outgrundlig anledning är vi ju programmerade att tycka att det är mycket värre att göra fel, när vi däremot gör rätt behöver det inte bli så stor uppståndelse..
Tillbaka till tomten, jag skulle önska att om han inte kunde informera mig om att jag gör rätt eller fel i detta läge.. Tyvärr tror jag inte på varken tomtar & troll eller konstiga häxor & medium.
Det ligger helt enkelt på mitt bord, det är helt och hållet mitt beslut, eller? Hur ska jag veta att just det jag väljer är rätt? Och kanske ännu viktigare, när kommer jag att veta? Är det när jag redan sitter i båten, eller kanske när jag står på bryggan och valet fortfarande finns kvar? Jag skulle vilja prova vägarna samtidigt för att kunna jämföra bra och dåliga sidor och helt enkelt veta vilken av de förbannade vägarna som är rätt.

Finns det förresten rätt? Kanske är det helt enkelt så att man lär sig att leva i den ena eller andra situationen och kanske till och med trivs rätt bra, då vet man ju inte vad man kunde ha haft? Min mamma har alltid sagt att man kan ju faktiskt inte få allting, hon kan ha en poäng trots att jag aldrig trott det tidigare....
I vissa lägen är jag övertygad om att det finns rätt, för jag vet precis vad jag tycker och vart jag står i olika frågor ( inte alla, men många ). Dock har jag märkt det senaste året att folk helt medvetet gör fel om och om och om igen. Så kanske vore det inte dödsdömt om jag faktiskt valde helt fel, en gång?? Nu säger inte jag att jag aldrig gjort fel, men jag kan garantera er att om så händer så är det långt ifrån medvetet och jag gör isf det jag kan för att ställa det inträffade tillrätta, tro mig det är inte alla som gör det.. Det finns faktiskt dom som tänker innan de handlar, (jo det är väl bra om man gör det tänker ni) men jag menar inte alls så, jag menar att endel (jag har bra exempel) funderar och klurar ut hur de ska kunna vara så hemska, kalla och hur de ska kunna såra så mkt som möjligt, är det inte sjukt? Det tycker jag.

Jag hatar egentligen när jag gör såhär mot er, jag maler på om en jävla massa skit som ni lite försöker förstå er på tills ni kommer på att ni inte kommer att göra det ändå, jag lovar att jag vill er inte illa, jag vill bara mig själv väl, genom att knappra på dom här jävla tangenterna och tänka, tänka och tänka lite till.

Nu är det dock sovdags och varken jag eller ni behöver grubbla mer.

Godnattkram


Kommentarer
Postat av: s

<3

2009-11-03 @ 17:07:41
URL: http://varaivarberg.blogg.se/
Postat av: emma

du kommer nog aldrig veta vad som är helt rätt och om de andra kunde blivit bättre. jag tror du kommer veta vad du vill när de är dags för de och vet du inte de så tror jag de kommer komma till dig ändå <3



du brukar lyckas bra bebis <3

2009-11-03 @ 19:06:45
URL: http://emmiihs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0