Underbara dagar..

..som seglat förbi!

I torsdags gick jag på helg vid 18.30, mamma var i stan och vi myste och åt god mat hos syster, mamma och maya sov kvar hos mig, hur mysigt som helst! Men vilken mamma, hon började vattna mina blommor, plocka i ordning i köket, fixa och dona, kontrollera att jag hade något i min kyl..... och sen när vi hade krypit ner i sängen sa hon, "ja, du har det ju lite rörigt" haha! Jo, jag är ju rätt rörig av mig.. Hade det inte varit så att vi kom hem klockan 22 och hon skulle gå upp 4.40 för att åka och jobba så hade hon nog dragit på sig städhandskar och tagit hela lyan, utan att blinka.. haha, sån är hon. Som tur var hade jag hunnit plocka upp och placerat ut alla presenter jag fick av henne för typ två helger sen.... haha.

Maya var kvar hos mig så jag tog med henne på en promenad och sen gick jag till gymmet och körde hårt! satan i gatan så trött jag var, skönt trött! Sprang hem, kokade två ägg och hoppade in i duschen, vi skulle åka till viken vid 12 så det blev lite stressigt allting, fick plocka med mig äggen och äta i bilen och håret var helt blött... Vi styrde iallafall kosan till landet, till pappa. Det blev en mysdag och farbror Pierre och kusinerna Vera och Clara kom och busade och så käkade vi middag. När dem åkt hem så åkte vi till viken för handling och ett besök hos farmor och farfar, vi tände ljus och tittade på hur himla vacker kyrkogården var med alla tända ljus och lyktor.

Sen åkte vi hemåt igen och då fick jag för mig att ge mig ut på en joggingrunda, det duggade och blåste kalltfan, pappa tvingade mig ta på mig en mössa och sa som han alltid gör "man måste vara rädd om sitt huvude vet du Carro", jag var även tvungen att dra på mig en gul reflexväst, bor man på landet och det inte finns gatulampor så måste man synas för bilar som kommer... Gav mig iallafall ut, klockan var halv 8 och jag ville vara hemma till idol så blev ingen lång sväng men jag sprang så jäävla fort, jag är så fruktansvärt rädd för älgar numera, efter att jag blev jagad av en för två somrar sen... det kan låta kul, men det var bland det vidrigaste jag någonsin varit med om, även om jag skrattar såhär i efterhand. :D Ramlade in hemma 5-10 över åtta och slängde mig med dem andra framför tvn för att kika på idol, gjorde lite varma mackor och hade allmänt skitmysigt!
Vid 22 började marley & jag och när alla visste att det skulle börja bli sorgligt gick en efter en och la sig, pappa först, sen jossan och sen även jag och Linda. Tur var väl det för jag kan må så dåligt långt efter att jag sett en sådan film, såg mig själv framför mig ligga och snyfta hela natten så det var nog tur att jag inte såg mer.

Började gårdagen med en promenad med max och issa, jättebusiga blev dem, då gillade dem sin Carro som tog med dem på en tur! :) Åt världens frukost, segade verkligen framför tvn, alla var så trötta och sega, jossan var sjuk och även linda vaknade sjuk.. Det var bara jag och Vilde som var i farten, pappa frös och tjatade bara om att "jag får ju inte bli sjuk nu" Är det där förresten någon vuxengrej? (Okej vi ska väl också klassas som vuxna nu, men äldre då) att inte ha "tid att bli sjuk" att man inte "får bli sjuk" Jag vill aldrig bli sjuk, men dem ser det liksom ur jobbsyfte... Dock gör väl förstås pappa det som har eget, då står det lite och faller.... Men ja, hm.

Klockan blev 3 och jag vaknade liksom aldrig, så jag tog med mig Leya på en långtur i skogen, jag har en runda jag alltid kör ute hos pappsen, igår tog vi två varv! haha! Det var pissjobbigt!! Leya trampade nästan på sin egen tunga sista biten, det är sånt terräng och så mkt branta, långa och jobbiga backar, körde även utfall flera ggr under rundan. Sen ringde jag pappa när vi började närma oss hem och bad honom sätta igång bastun så att den skulle vara uppvärmd tills jag kom hem, det var liksom lite bitande kyla, även om jag var sjukt svettig så var det gråkallt (som mamma skulle ha sagt) Så det var skönt att sätta sig i över 100 grader efter rundan och få upp värmen i kroppen.

Sen fixade jag käk till alla sjuklingar och sen åkte jag vidare till viken och hem till Lisen. Hon jobbade så jag var där ensam en stund och sen kom finaste Bella och gjorde mig sällskap, så himla skönt det var att ses och kramas igen!!
Kvällen gick och vi blev sega så jag tog min packning och gick bort till busstationen för att åka hemåt, jag vet egentligen inte varför för jag nattar alltid hos Lisen, jag frågar liksom inte ens utan jag tar för givet, sån är vår vänskap, jag tar vad jag vill i kyl, skafferi, frys och jag sover och är där när jag vill.. :) Men igår så ville jag på ngt sätt hem och sova i min säng eftersom jag inte gjort det på ngr nätter, vad jag hade missat var att det var röd dag igår, så sista bussen gick inte 23.40 utan 21.40... Så där stod jag, tills klockan var 23.50, då skrev jag till Lisen "alltså bussen har inte kommit än!!" varpå hon svarade "men för faan, det är ju söndag idag" hahahh.. Mitt svar blev "herregud, jag kommer tillbaka... hahahahah" Det är så typiskt mig det där, noll koll, alltid. Tur att jag har mamma och Lisa, som i alla lägen har koll åt mig, jag kan fråga lisa vad jag gjorde onsdagen för två veckor sen och hon vet, även om hon inte tillbringade den onsdagen med mig. Helt otroligt. Hon kan även säga om vi pratar om en fest, "17:e oktober, du Carro hade på dig den där klänningen.. bla bla bla" då kan detta handla om 17:e oktober 2008. haha, helt otrolig, på alla sätt och vis finaste Lisen och även om jag tar allt för givet så tackar jag för världens bästa sovplats och sällskap.

Idag när vi vaknade så åt vi frukost, myste framför tvn en stund och sen tog vi en långpromenad, världens skönaste söndag! Efter det lagade vi god mat, tog en dusch och sen kom Lina och Bella, så pratade vi Thailand och allt därtill! Jag får lite resfeber! På riktigt! Shit! Sen tog Bells och jag bussen till Norrpan, jag skulle hem och hon skulle natta och systeryster.

Nu har jag plockat i ordning i mitt stökiga hem, ätit lite och nu hamnade jag i soffan, framför en film.


Alldeles för mkt text det här känner jag.. Och inga bilder alls. Eller? Vi kör ngr roliga från Oslo så kan ni känna att det var värt att läsa igenom allt. haha  :)


Världens bästa!!



:)



<3



<3



<3




Dem tre sista bruttorna har jag spenderat mina senaste dagar med! Ni är helt fruktansvärt bra, bara så att ni vet!




Nu ska damen här nedan krypa ner under täcket och se klart filmen...




Puss från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0