Att välja glädje

Häärliga söndag! Nja, inte jättehärlig kanske, men just den här söndagen är jag hellre på jobbet och tjänar pengar än ligger hemma och är bakfull! Vuxenpoäng? -japp som fan!



Jag är heelt utvilad idag då jag la mig innan kl 23 igår och klockan inte ringde förrän 8.20! Nästan för mkt sömn ju..... :P Efter jobbet igår åkte jag hem och myste med mamma och Jossan, käkade goda räkmackor, kollade på spännande handboll och på film.. Precis lagom ansträngande, som hela den här helgen varit! Skönt att ta det lugnt måste jag säga! Även om jag redan i morse när Shakiras loca spelades högt i lurarna blev lite smått partysugen... haha illa illa.

Nu har jag luunch och efter jobbet ska jag träffa bebis, som jag hoppas får ett namn snart så jag slipper kalla honom bebis, även om det är väldigt sött så kan man ju faktiskt inte heta bebis, eller kan man? Får kolla upp det.... haha.

 

En bild på mig kommer senare! Jag utlovar inte snygghet, men bara för att bilder är kul så ska ni få en ändå! :)




Förresten, angående rubriken, jag läser just nu kay pollaks bok att välja glädje... Den handlar om hur man faktiskt genom sina tankar kan välja lycka eller olycka... Tankens krav är inte nådigt stark... Tänk efter hur många ggr har man inte tänk "jaha är hon sur på mig nu? vad har jag gjort?" osvosvosvosv, vad grundar man sånt på? eller hur man uppfattar vissa människor genom att bara titta, en person som ser riktigt jävla säker ut kan göra iallafall mig jävligt osäker, men varför då? under tiden jag läser så tänker jag så det verkligen knakar och kay har jävligt rätt. man kan fan välja glädje om man slutar grubbla, tänka negativt och tänka sig själv som ett offer hela tiden... varför inte strecka lite på sig och försöka tänka glädje och lycka före sorg och olycka. Ni blir säkert bara förvirrade av det jag skriver, men om ni behöver en spark i baken så tkr jag ni ska läsa boken, det är bra träning.... Vem vill inte vara glad och sluta känna känslan av att vara irriterad, olycklig, arg, ledsen, sur... tex kom jag på mig själv häromdagen med att sitta och bli sjuuuukt irriterad (emma du vet vad jag menar:P) här på jobbet... jag blev TOKirriterad på en människa, som egentligen inte sa knappt ngt till mig, utan jag tänkte massa dåligt och att den personen SÄKERT tycker jag missköter mig, att jag är si och så, och sen satt jag där, SKITsur... till vilken nytta?! INGEN! det tog endast en jävla massa energi från mig själv.... Och den energin kunde jag lagt på betydligt viktigare saker....
aaaja läs boken, jag säger bara det, då förstår ni att man faktiskt kan välja vad man vill tänka för man tänker alltid innan man känner och det är jäkla bra!

:)



Vi hörs sen!


Kommentarer
Postat av: emma

hehe bilden ljuger nog lite, fast solade i onsdags :) jaadåå jag tycker om dig även om du är vitare än ett lakan ;)



<3

2011-01-28 @ 12:18:59
URL: http://emmiihs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0