14.50

Jag vet aldrig vad jag ska skriva till er när jag väntat så länge med update, jag tänker att "idag ska jag blogga lite" men sen är det liksom för mkt som har hänt för att jag ska få med allt... Så jag tänker inte gå tillbaka i tiden så mkt, snarare framåt. Ni får ta det på det viset helt enkelt :)

Jobbar idag, no shit! Inne på dag nr 8, vilket inte vore jobbigt i vanliga fall men när man på 6 av dem 8 dagarna har lagt på övertid på 16 timmar allt som allt, då är man sliten, med all rätt! Shit! Jag har typ ställt in festandet ikväll bara för att jag inte kan vara bakfull på min enda lediga dag, det går inte, jag har för mkt att göra i morgon, ska köpa julklappar (har än så länge köpt 0 st...) koka knäck och göra köttbullar till jul hos syster och behöver vila upp mig med en stört lång sovmorgon!

Jag har förresten börjat gå hos Mikkel, en väldigt bra kiropraktor här i stan. Blandade känslor det där alltså, problemet har inte längre bara varit ryggen, utan jag har haft migränliknande huvudvärk dagar i streck och haft sån yrsel att jag knappt tagit mig framåt utan att faktiskt i princip krocka med folk på trottoaren, det låter sjukt, men det är helt sant. Mikkel sa att han mkt väl förstår att jag känt så, min nacke är inte i bästa shape och när man har såna spänningar som jag har där, då får man yrsel, när man står, går, ligger, sitter, vad man egentligen gör, massa nerver som är i kläm i nacken.
Så det fanns liksom inte ett alternativ längre att inte gå dit, så nu efter två intensiva besök både på det sättet att jag var där tis och fre denna vecka så var dem även intensiva tidsmässigt, 15 minuter av prat OCH knäckande och sen säger han "nu är vi klara för idag". Jag kan bara säga att jag känner skillnad även om jag först blir riktigt öm. Jag har även känningar ner i vänster skinka och ben så han knäcker även nedre delen och igår fick jag stå upp och titta på slutet av filmen hos Linda och Danne, det gick inte att sitta för efter en sån omgång så får man stört ont. Men det gör gott, som jag brukar säga. Nästa besök är på måndag och jag ser fram emot det samtidigt som jag bävar, ljudet av knäckningarna gör mig nämligen svimfärdig....

Just det där med att jag nästan krockar med folk jag möter kan ju även bero på att jag är överansträngd i musklerna i ögonen(?) Jag gick till linskliniken för att jag ser jättesuddigt efter nya linser, gjorde en ny undersökning och jag har tydligen helt rätt styrka, men jag använder 80-90% av musklerna, normalt ska man använda runt 50%.... Jag undrar bara varför detta händer mig? Varför får inte jag en förkyldning som alla andra, jag ska alltid vara så udda på ngt vis. haha! Så om jag går förbi utan att hälsa på stan så ska ni veta att det beror på att jag inte ser........ haha.


Igår då, hemmagjord planka stod färdigt när jag kom till Linda och dem efter att jag slutat jobba vid kl. 21, sen åt vi godis och såg på film och sen åkte jag hem och stupade i säng...

Idag är planerna lite oklara, skulle gått på jobbfest, men helt grejen är typ för hypad... och jag vill som sagt inte dricka, som jag känner nu... :P Men alla har ju rätt att ändra sig, visst?



Nej, nu ska jag fortsätta jobba, om 3,5 h får jag gå hem och då vara ledig tills 8.45 på måndag! I'm in heaven!


PUSS på er! Förresten så är jag redan övertaggad till juldagen, kmr bli stört!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0