Nu är det så jävla på riktigt.

Jag säger och tänker samma sak typ en gång varannan vecka, att NU JÄVLAR tar jag tag i mitt liv och mina taskiga vanor. Men efter en håård, typ stenhård vecka, eller HÖGST två, så släpper jag efter och tillåter mig själv både ha alldeles för många vilodagar OCH samtidigt äta lite mer onyttigt och liite mer godis, för det är ju faktiskt påsk, det är ju fredag, det är ju helg, FUCK allt det där!! Åt helvete med alla sjuuuukt dåliga bortförklaringar som typ varje gång går hem, hos mig själv. fuck me! helt enkelt.
Meeen, det är alltid lätt att vara efterklok, jag tänker släppa gårdagen typ..... nu! Och se framåt, jag kan ju ändå inte förändra ngt som redan skett, jag måste gilla läget och se framåt och KÄMPA för det jag vill, det gäller egentligen allt, inte bara att jag vill slippa rulla som en köttbulle fram på stränderna i sommar, alternativt stå i vassen, för mitt eget bästa bör jag ju gå i tjocktröja och mjukisbyxor, VARMT tänker ni och det gör jag med, men är huvudet dumt så får kroppen lida, det där kunde förresten inte stämma bättre. Nej men det gäller ju allt, typ jobb, pengar, framtid. Man måste ju fan kämpa lite..

Meen, det allra viktigaste just nu är utséende(hur sjukt det än låter), det här är INTE kul längre. Något som är väldigt typiskt mig är att varje gång jag är sjuk kommer jag på hur tjock jag känner mig? När jag är sjuk kan jag inte ens röra mig, BRA CARRO, ibland är du så intelligent..
Fast det är nog av den enkla anledningen att vardagen och stressen gör att jag inte hinner spegla mig riktigt så länge eller fundera så mkt som jag gör när jag är sick. B L Ä.

Kickstart är det som gäller! Något måste hända! Pulver? detox? Inget alls kanske vore det bästa, men även det stadiet har jag kommit över, det funkar ju inte det heller.
Nej nu är det ALDRIG mer nej till träning, förutom när jag är SJUK, som nu. Det är aldrig mera JA till pizza och det är slut på att ha så förbannad dålig självdisiplin som jag har. Nu ska jag inte vara snäll mot min kropp längre, nee nu jäävlar ska den plågas!!
Det är ju fan bara jag som kan förändra? Mamma har gått ner typ 15 kg, på ett par månader, men hon kan ju inte gå ner åt mig? NE JAG MÅSTE GÖRA DET SJÄLV. Och det är väl rätt bra egentligen, för det är nog bara jag som stör mig på det, så varför ska ngn annan behöva ändra på mig? nej nu kommer jag in på massa konstiga spår.. END of discussion! Helt ärligt! Det är NU det ska hända.

Jag kan fortsätta på detta inlägg i timmar, men det tjänar inget till, jag går och lagar sallad istället. Förresten så köpte jag ngr bitar naturgodis förut, men det är ju FAN lika dåligt som vanligt godis, jag ska slänga det, det ska jag göra. Vi har haft en kladdkaka i kylen ett par dgr, förut kastade jag den, HELT iskallt släppte jag ner den i soptunnan. Och ingen var stoltare än jag när mamma frågade "har du ätit upp kladdkakan nu?" "NEEERU jag har kastat den ;)" Vilken känsla.


Vit helg på det här, så är vi igång på riktigt. För jag VET att den största boven är i flarre, men jag vill inte inse det, så låt mig drömma lite till. Sen kanske jag tar tag i även det.


Sådär skulle funka.


Kommentarer
Postat av: Emma Roodla - Foto

du är jätte fin som du är :)!

2010-04-09 @ 10:29:58
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Thirése

Du är vacker som du är gumman. Men gör som jag och ha ett nyårslöfte. Har hållt mitt i 1 & ½ år nu.(och ska hålla det året ut) inget godis, pizza, tårta, kaker, chips osv och jag mår så jääävla mkt bättre & är sjukt mkt piggare, plus träningen som gör en piggare. You can do it!<3 Inte för att du behöver, men vill man ändra något så ska man göra det, för sin egen skull:)

2010-04-09 @ 11:16:08
URL: http://thirese.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

Så lite så :)!

Åhh jaha nej va kul att du gör de :)! Tack så jätte mkt!

2010-04-09 @ 12:31:22
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Thirése

jo jag förstår dig, precis:) jag trodde inte nyårslöfte var min grej heller men det gick visst! :P Fast sockerberoende är jag fortfarande men det finns ju fan socker i allt så jag får i mig skiten ändå;) Men så länge du gör det DU mår bra utav, både i själen & kroppen så är det bäst! :) Du, jag saknar dig med. som faaaan rent ut sagt! <3

2010-04-09 @ 19:46:19
URL: http://thirese.blogg.se/
Postat av: Mortenmaiken

Wonderful site. Please continue this great public service.

2011-09-19 @ 10:03:18
URL: http://mortenmaiken.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0