Arbetslöshet

Det är vad min krönika handlar om som jag sitter i skolan och försöker knåpa ihop nu.. Det finns mkt siffror och statistik, men det är inte siffrorna som gör en krönika intressant.. Det är lätt att läsa en men svårare att försöka på bästa sätt få med allt och få det till en bra text, med mycket egna tankar och funderingar. tipsa gärna!

Jao, uppe med tuppen kl 08.30, (lite senare än tuppen men tidigt för att vara jag)
Hoppade på bussen, två timmar tidigare än jag behövde för att kunna sitta här i skolan och skriva min krönika i lugn och ro, trodde jag!! En bomb slår neer, tio killar som måste gå i ettan, kommer in, ockuperar alla datorer som är lediga, och ska spela sitt pang pang spel, visst okej för mig, men FÖR INTE SÅNT JÄVLA LIV! Är det inte lite brist på respekt? De ser mig, gott och väl, alla av dem kollar och skäms lite.. förutom två st kanske som skriker och hoppar för fulla muggar och inte ens hinner se mig.. De har rast och tar all den tiden till att spela, jag kallar dom nördar men de gör ju absolut som dom vill. men detta är en skola och ska ha en miljö där man faktiskt kan jobba, tänka och förstå. Jag fattade inte vad jag läste och visste knappt vad jag hette där ett tag...
De gick nyss och jag håller tummarna för att de inte kommer komma tillbaka under tiden jag ska sitta här....

Krönikan vare ja.... nu ska jag skriva klart den, sen har jag möte med Pernilla kl.13 och sen ska jag till norpan, till big sis och leya :) mys, ohja!


NU måste jag sluta tänka så mkt, på oväsentliga saker, stoppstoppstopp!!!!

later !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0