25/9

Vilken helg! Ni tror att jag är dum i huvudet som är uppe vid den här tiden och ja, det kanske jag faktiskt är också! På min lediga söndag har jag bett om att få jobba mellan kl. 8-14. Kanske inte alla som skulle göra det. Men jag tjänar hellre pengar än att ligga i sängen och kolla på dåliga serier hela förmiddagen, sån är jag.
Eller ne, sån har jag blivit. För ett tag sen hade jag mycket hellre tittade på repriser från veckan och b-serier.. Men jag har förändrats, mamma pratade om vuxen syndrom när jag sa att jag satt på jobbet på min lediga dag... Hon har kanske rätt... Vad vet jag?!


Meeen, vilken sjujäkla helg, eller fredag rättare sagt! Som jag längtade till den dagen, tyvärr var den över fort men jag utnyttjade den fruktansvärt väl...

Ringde och väckte Emma lite efter 9 och frågade om vi skulle gå och äta frukost på Lindahls och sedan gå och sola, hon var på! Så vi satt och myste med alla mammor med bebisar på fiket och sen solade vi, planerade kvällen och promenerade hemåt igen. Jag städade och diskade i min lya för att jag till kvällen skulle få finbesök. Vid kl. 2 möttes vi upp på stan, FINASTE Bella som är hemma och hälsar på, Lina Sandberg och Emma och så strosade vi runt och köpte nödvändigheter till kvällen, ny fin partyväska, nagellack, strumpbyxor, sprit m.m. Sen kom Lisen, Lina och Simon och mötte upp oss för käk på maxi, åh vilket kramkalas, som jag saknat dem också då! Det var liksom så himla kära återseende! Vi åt god mat och pratade i munnen på varandra och sen drog halva skaran hem till mig för fix!
Resten droppade in ett par timmar senare. Vi småkollade på idol, pratade skit och fyllde på glasen titt som tätt. Förflyttade oss efter 9 någongång cirka 1 minut bort och till Cicci & Danis inflyttningsfest! Jättemysig lägenhet och en väldigt trevlig fest! Kaffe och dooleys var ju hur stöört gott som helst.. "Jag använder inte det här uttrycket men det knullar fan i munnen alltså" haha! och jag kan inte annat än hålla med! Satan i gatan!
Efter tolv någongång så förflyttade vi Lisa hem till mig och vi andra ner till Hugo! Väldigt lite folk för att vara en lönefredag, men jag är nog för van vid sommarens underbara onsdagar så man fått trängas på den sjuuukt stora uteserveringen.. nu var det inte riktigt så, men vi var ett stort sällskap och hade ruskigt roligt ändå! :D

Lina och jag plockade med oss en superrulle påvägen hem som vi delade på och satt och pratade killar tills klockan var närmare 5 hemma hos mig i köket.

Mådde inte som jag förtjänade igår, jag hade alldeles för ont i huvudet! Jag hade inte ens blandat massa skit utan druckit cider, sprit och dooleys. Inget vin eller champagne som har varit mina värsta bakfyllor någonsin... Men efter att brudarna dragit hemåt och jag mötte upp nya brudar för käk på Burger o co så mådde jag otroligt mycket bättre, två timmars skitsnack gjorde nog också sitt! haha.

Vilade mig lite och fick ett samtal från mamma, "vi har sparat fika till dig och sitter och väntar på att du ska komma bort". Tur att dem var hos Jossan och endast 4 minuters promenad bort, jag slängde på mig kläder och begav mig, kladdkakan var stört god just då!!
Blev kvar hos Jossan hela kvällen och vi såg på fångarna på fortet och lagade potatisgratäng med gott kött! Gick hem och deckade typ efter kl. 22. Gaaet skönt.


Och ni sitter jag på jobbet, klockan är före 10 och jag knaprar i mig godis, hade verkligen inte varit okej om jag inte jobbade, men nu är jag fan värd det! :)


Dåligt med bilder från helgen, vilket är väldigt synd eftersom jag spenderat den med så otroligt fina människor!




Ha en grym söndag! Vi hörs kanske senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0