Daydreamer

Tjooho!

Lite tunt här igår! Jag var ledig och spenderade min dag bra genom att äta en god frukost, knalla upp till polisstationen med syster, 3 jobbiga vovvar (Issa och jag blev väldigt osams) och en bebis. Jag skulle förnya mitt pass.. vilken jävla dum idé! Eller egentligen en jävligt bra idé eftersom mitt faktiskt gick ut för 2 veckor sen... Men jag kommer aldrig på dessa 5 år som jag tvingas ha detta att vilja visa det för ngn... Jag kommer inte ens i Thailand i passkontrollen vilja visa det.... ÄNNU mindre i Sverige, på arlanda... helvete vad dålig bilden blev, jag var svettig, blank i ansiktet, stod och tittade upp när hon tog.. jag skrek rakt ut när hon sa "såhär kommer det se ut och ni vet när man får se det på skärmen... jag bara "MEN GUUUD, så bilden ser ut" varpå tantjäveln säger "jag tyckte att det blev jättebra" sen gick jag runt och surade resten av dagen för den där helvetes bilden. jag betalade ju 400 spänn för just den bilden. fan fan fan! Nu måste jag skaffa ett leg, där bilden blir bättre iallafall, så jag slipper köra på pass vid alla tillfällen jag kan tänkas behöva bevisa min ålder, systembolag och krog, typ. 400 spänn till bara för det. aaaah!

Trots dåligt humör knallade vi vidare upp till folkparken, vi trodde att Vilde ville gunga, där trodde vi fel. Han ville titta på alla andra barnen och Linda och jag hade nog roligare än Vilde.. lite synd. Sen gick vi hem, fick mat och sen tog jag med mig bebis hem till andra systern. När jag kom upp för trappan med en snarkande Vilde på armen blev moster nr 2 ganska överraskad... Den minen skulle jag kunna betala dyrt för att se oftare.. "Neeejmen, är beeebis meeeeed, ååååh vilken överraskning" hihi, det gjorde vi bra Vilde och jag! :) Så vi busade och myste och sen kom Vildes mamma och hämtade honom. Då lagade Jossan och jag mat! Nyttig fredag mina vänner, Kycklingfilé, broccoli och majskolv. huuur gott som helst, dock var majsen för söt. Även att det inte alls smakar som vanlig majs så klarade jag inte riktigt av det.... hmm! måste lära mig tills thailand ;) Sen skar jag upp en mango till efterrätt! Lite duktig jag kände mig! Vi gjorde dipp och skar gurkstavar och morötter till snacks, men jag blev för mätt och för trött, så jag gick hem och sov istället..

Idag jobbar jag! Hade tänkt ta en promenad innan jag började, men hade fått lite fler blåsor över natten och jag var riktigt snorig! Och trött.... Så jag låg kvar till kl 9 istället.

Nu sitter jag och äter honungsmelon och kikar på nelly.com, både rea och nyinkommet! Livsfarligt men alldeles underbart! :D



Nu måste jag fortsätta jobba!


Vi hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0