High on life!

Ni kommer tro att jag slagit i huvudet efter det här inlägget..... Men trots att jag idag är helt igentäppt i hela skallen, svullen runt hela ögonen och pannan i morse enligt far min?! en skrålig röst och en näsa som vägrar sluta rinna, huvudvärk på det och NOLL ork i kroppen... Så är jag fruktansvärt positiv idag!

Förresten, - är det här ngn kombo av allergi så kan ni lika gärna skjuta mig redan nu och göra slut på mitt lidande! :P



Gick upp runt kl 11, hittade pappa lagandes frukost i köket, min godmorgon fras blev "FYFAN VAD DÅLIGT JAG MÅR!" gud vilken härlig dotter jag kände mig som! Men vi åt god frukost och pratade livet, dagens stress och framtiden! Det var mysigt och efter en stor kopp te kände jag mig lite, lite bättre! :) Sen åkte papps till bruttan i enköping! och jag tog på mig hans morgonrock och ett täcke och satt mig ute på verandan, satte på hög musik och andades in frisk luft, samtidigt som det faktiskt brände lite på kinderna av den underbara solen!
Det var så skönt att sitta och titta på hur gräsmattan blivit grönare, hur massa blommor slagit ut i rabatten! Förutom att det blåste lite kallt så var jag helnöjd! Och tänkte att livet inte är så pjåkigt trots allt! Man måste försöka känna efter lite mindre och vara lite mer positiv, man mår så mkt bättre en dag då man väljer att vara positiv! Ruskigt stor skillnad mot en dag då man bara ser svart, inte ens lite grådaskigt, utan endast kolsvart, svart som natten! MEN jag säger inte att det är lätt att välja ljusare.. för ibland kan det kännas helt omöjligt och även vara nästintill omöjligt.... Men hädanefter kommer jag försöka säga till mig själv att varje morgon välja! Och hoppas på underverk :D







Blev efter en stund i solen såklart lite smått rastlös, hämtade pincett och spegel och fixade brynen (perfeekt ljus!) och sen lagade jag även ett par legging.. fattig? ja lite, men det är inte därför... utan ALLA leggins går sönder i sömmarna, ALLA! slår liksom aldrig fel! linda har köpt typ 7 par senaste typ 2 månaderna och ALLA går sönder i sömmarna! kan typ använda dem två ggr, sen trasiga! Så nu blire laga och hoppas dem håller minst två ggr till! Sen blåste det lite för kallt och nacke och jag kände att nackspärr PÅ det här kanske inte vore världens grymmaste idé, så jag gick in! :)




Nu iväntar jag jossan och lite senare ska vi försöka grilla, hitta lite lääää på verandan och tända på, då gåre nog bra! Dock vill vi inte riskera att huset inte står kvar när pappa kommer hem igen, så vi får se hur vågade vi är....




Förresten så älskar jag landet! Det får mig på sånt här humör! Vilken lycka att ha det här att välja mellan....
För jag skulle inte kunna bo här på heltid, man behöver stadslivet och lite fart och fläkt.... Igår under HELA så ska det låta så dansade jag, med eller utan Vilde.. ( ja, jag hade roligast ) Det var fredagkväll och jag var sjuk.. kliade i hela kroppen... Jag vet inte hur jag ska få fram det riktigt men jag tror ändå ni förstår!!
 Landet, luften, gräsmattorna, blommorna, verandorna, solen, stillheten i ALL ära, det får mig att fylla på med energi! Men farten, alla människor, vänner, fester, ställen i stan behöver jag för att göra mig av med energin! :) Jag älskar att kunna kombinera!
När jag satt i solen förut så längtade jag tillbaka till Thailand igen! Det är över 4 månader sen vi kom hem från paradiset nu, och jag har minst 3 ggr varje dag längtat tillbaka, det är rätt många ggr......
















Sist men STÖRST, faaaaan vad jag vill vara i Oslo med bästa Emma och bääästa Bella! fanfanfan att jag mår såhär! Jag hade kunnat betala riiiktigt dyrt för att vara hos er tjejer! ÄLSKAR ER ! Ha kul åt mig med, jag vet att ni fixar det! :D

Kommentarer
Postat av: EMPA

ÅÅÅH VA FINA BRILLOR JU!!!!!!!!! jobbigt med allergin snygging :(

<3

2011-04-11 @ 00:12:13
URL: http://empaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0