Kungen är ju störtskön!!

Heej alla darlings!


Jag är på hemmaplan, lever och mår skapligt bra (känner på mig att inom ett par timmar är jag d ö d, men det tar vi då!) :P

Vilken helg! grymgrymgrym! Har haft det så j*vla bra! Bella är så bra! Kombon av oss 3 (Lisa inräknad:P)
är rätt så oslagbar, sen att Ida joinade oss gjorde det hela om möjligt ännu bättre! Blondisarna var ett starkt team!... :P Under ett spel som jag inte minns namnet på så fick vi inte säga namn så vi satt och kallade varandra för blondie, ja det funkar ju det med.. :P En lite bättre uppdatering än mina mobilblorrar ska ni få nu.. yeeej!

Vi ankom efter alldeles för lång resa (nästan 8 timmar) till Oslos tågstation! Där möttes vi av en glad Bellsibub, vi hade lite kramkalas och sen tog vi trikken hem till henne och Grünerløkka, supermysigt ställe, både området och hennes finfina lya!
Sen gick vi och handlade lite gott och satt oss och pratade minnen, skitsnackade lite och berättade allt nytt som hänt! Skrattade oss genom kvällen och eftersom Bella skulle upp och jobba på fredagen så deckade vi kl 1!

Jag sov som en prinsessa efter en lång dag och vaknade kl 12! skönt! Då skulle Lisa och jag gå på stan, problemet var bara att vi inte visste vart "stan" låg.. tss! Så vi gick till närmaste taxihållplats (är det inte awesome??) TAXIHÅLLPLATSER TILL NORRKÖPING, TACK!!) vi åkte till Idas affär, spar!
Där kollade vi läget, pratade med norskar och bara hängde ett tag, sen drog vi hem till hennes boende, som var skitmysigt det också! (har jag sagt att jag älskar Oslo?) Vi delade på en flaska smultronvin och kollade in Idas helt galna samlingar av skor och sjalar.. sick säger jag bara! Idas kommentar när hon glömt ett par svarta pumps hos bella, "det är lugnt, jag har nog minst 4 st till svarta pumps hemma!" What!? varför då!? haha.

Sen tog vi taxin hem till Bells och fixade käk! Skrev ju tidigare att vi skulle på en festival, ändrade planer kan man säga, det spöregnade... :P Så vi myste i soffan med massa god dricka, sen droppade ngr grabbar in och vi spelade diverse drickaspel! Sen när det börjar närma sig småtimmarna så gick vi ut, till qadis, varmaste stället jag satt min fot på, svettig är bara förnamnet. ujujuj! Men Oslo verkar ha bra utbud på guys, söta, snygga, härliga stilar. Både svennar som är där och norrmän.. knallade hemåt runt 3 och bjöd på efterfest, jag var trött och sur men kunde inte låta bli att skratta åt Eirik och Pelle ändå. Pelle förresten som deckade och sov hela natten(morgonen) på golvet, vilket pucko. Somnade en aning försent, runt kl 6, men mådde ändå skapligt bra när vi vaknade vi 11 på lördagsmorgonen.

Vi slappade lite och tog sen trikken till stan, (Karl Johan) som jag uttalade aningen fel, men vad gör det? :P
hittade lite pärlor på Monki och Bella köpte aaassnygga skor! jag vill med ha dem! Sen handlade vi på subway och drog hemåt, åt i sängen och låg sen och vilade, jag ville sova, men det ville inte dem andra så vi myste och skrattade och Lisa pillade i mitt hår i två timmar. Men som jag redan skrivit tidigare, ingen stress.

Dusch och fix och så droppade Ida in, dagen till ära skulle vi på inflyttningsfest, vi gick inte dit. hahah vi gjorde ingenting som vi egentligen skulle gjort... dem ringde från festen 3 ggr och frågade vart vi höll hus "vi koooommer" men sen droppade istället ett gäng söta tjejer in hos oss! Vi kollade på bröllopet och grät ett antal ggr, drack alldeles för mkt gott och pratade om hur mkt vi tkr om varandra.. Jag var aningen sentimental..

Gick runt halv 1 tiden till nattklubben blå där det var massa folk och hela stället kändes så skönt på ngt sätt, (typ som kungen) det var som en stor lagerlokal typ, med massa klotter. Riktigt nice! Bella skulle lära sig dumheter, men det gick inte så bra, så vi la ner det rätt fort... Efter dans till robyn och empire state of mind (vilka är dem enda två låtar jag kommer ihåg av ngn anledning) så gick vi vidare på efterfest, med Johanna Magnusson till hennes ställe, Oslo bowling! S å  k u l ! Goa människor, ännu godare gratisdrinkar och massa dans barfota bland biljardborden! Låten jag är så heet dunkades högt och jag skrev om möjligt ännu högre till Bells (trodde jag sjöng, men jag skrek) jag kan inte fatta, att jag får vara med dig hääääär och nuuuuuuu!" <3 Så mkt kärlek till Dig Bella. En kille som jag inte vet namnet på men som kanske hette typ steian? nej jag vet inte, han pratade om mina gosaker (tuttar) haha. Varav Bella slänger kommentaren när hon ligger och vilar lite, "Alla mina gosaker måste ju få ligga!" hahah !

Kl blev halv 6 och trion knallade hemåt, i dagsljus, usch! köpte korv på seven eleven och blev bjudna på ännu en efterfest (minst 5 inbjudningar per kväll, efterfest is the shit i oslo säger jag bara). Men vi gick hem och deckade som grisar! När vi vaknade kl 1 igår så mådde vi inte lika bra, f-ordet ggr tusen!! Jag mådde skit! En 6 timmars resa hem väntade, somnade i omgångar hela vägen hem men jag mådde inte bättre för det... Hemma i Norrpan kl 21.30 och fick skjuts till Linda och Danne, de var inte hemma så hade lämnat nyckeln på deli, (ja det är ju också en variant) gick till porten och nyckelhelveten funkar inte? passar inte? eller ngt. jag kunde inte öppna, med galet skakig hand försökte jag 20 ggr sen ringde jag Lisa och bad dem vända, sen kom en söt tjej så jag kunde smita in, ringde Lisa och sa att jag inte behövde åka med.. :P sen deckade jag som en bebis i sängen, men jag hade trots sömnbrist och bakfylla svårt att somna, tankar flög igenom huvudet...

Idag mår jag som sagt helt okej, är trött och ofokuserad, men i morgon är jag på banan igen, det värsta är att jag redan känner av allergin mer igen, Norges luft var guld, jag kände jättemkt skillnad från svedala! grymt!


Här kommer ett par bilder, bella har lagt upp fler på fejjan..




;)


Snodde Jonas hatt och brills, snyggt va??






Juust det! Vägen till blå sparkade vi fotboll (badboll) vi hade två st hela vägen ner, vi var grymma! :D


Sen tappade Ida sin ompratade stegräknare och jag skrek i panik "IDAAAAAA, DIN STEGRÄKNARE" hon kom och sprang tillbaka, sen dog vi i skratt. fy farao så roligt.


Helgen har varit en riktigt skrattfest OCH fyllefest! Åh jag har haft så himla roligt! Jag vill flytta till Oslo!




Nu ska jag jobba vidare, hörs senare lovers!
PUSS!


"Kungen är ju störtskön, han hoppade ju upp på bordet mitt under middagen och körde skaka rumpa med sean banan!"


Kommentarer
Postat av: Bella

ÅHHHHH, oslo är sig inte likt nu när ni har åkt hem <3

2010-06-22 @ 21:14:54
URL: http://bellsibubs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0