Vi är bara människor..?

Vi är inte menade att fixa/palla/klara precis ALLT.. Ibland blir det för mkt som tynger ner, så man hamnar i en sorts depression, behöver inte vara en allvarlig sådan, men det händer.. Ibland är man inte nöjd med sig själv, man är osams med ngn/ngr, man tycker att man sliter häcken av sig utan ngn cred, man har 10 000 olika tankar per dag på saker man borde/ska/måste och tillSIST, skulle vilja göra..... tillslut visar sig detta på ett eller annat sätt. kroppen är ibland smartare än huvudet kan jag tycka... okej man har mkt att tänka på, men för det ska man väl inte må fysiskt dåligt? jovisst, de är oftast en av sakerna som händer... Jag tar mig själv som exempel, jag är bra j**vla trött på att knalla runt här hemma, göra liite nytta ibland sådär, ibland inte ens varje dag.. varje dag känns i princip likadan som den förra.. jag blir sjukt uttråkad och känner mig totalt värdelös... jag blir ju ledsen och sur ett tag.. men på samma gång så känner jag mig sjuk, usch varje dag har jag ont i huvudet, jag är seg i kroppen och jag går runt som en zombie, jag är 100 ggr tröttare än jag var när jag jobbade/gick i skolan... jag känner mig  sjuk(?) Men det handlar ju (mest) om hur jag mår i huvudet, egentligen.. Det hela blir en ond cirkel, för när man känner sig värdelös så vill man ju göra ALLT man kan, som är bra, men lätt att orka det då, när man känner sig toksjuk och helt seg.. nononoo, hur kommer man ur beteendet?
 jag vet inte om jag ngnsin blir klok på det där.. men på ngt sätt så är som sagt kroppen smart(om vi vill kalla den det) som märker hur huvudet känner... jaja nog om det. Fuck depressioner och sånt helvete, det har jag fått nog av!!!

Idag är en ny dag, jag sitter här, tankarna fladdrar runt på vad jag ska göra idag...
Jag ska börja mig med en långpromenad i skogen med leya, vi ska leka i snön för hon bara älskar snön :D
sen ska jag träffa fisen, mys och bus som vanligt kan jag tro :P
Ikväll blir det nog en sväng till bellsibub.. vi har inte träffats på  tre(!!!!) veckor. helt sjukt! så ska hon få klippa min luggi lite :)


Nuu, snöbollskriiiig!! yeey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0